|
Child and youth care - Daily assistance centres (open at least 5 days and 20 hrs per week)
|
|
| 2001-2011 | NTS-2, MSC | 11 |
Podgrupa obejmuje dane dotyczące placówek wsparcia dziennego pracujących min. 5 dni i 20 h na tydzień.
Placówka wsparcia dziennego wspiera funkcje opiekuńczo-wychowawcze rodziny świadcząc opiekę dzienną i zapewniając dziecku pomoc w nauce, organizację czasu wolnego, rozwój zainteresowań, organizację zabaw i zajęć sportowych, w miarę możliwości pomoc rzeczową, posiłek. Prowadzi stałą pracę z rodziną dziecka. Poza wymienionymi, specjalistyczna placówka prowadzi zajęcia socjoterapeutyczne, zajęcia terapeutyczne, kompensacyjne i logopedyczne, indywidualne programy korekcyjne, udziela pomocy w kryzysach szkolnych, rodzinnych, rówieśniczych i osobistych.
Placówka funkcjonuje przez cały rok, we wszystkie dni robocze, co najmniej 4 godziny dziennie w godzinach dostosowanych do potrzeb dzieci i rodziców. W przypadku małej liczby dzieci wymagających opieki, ilość dni i godzin funkcjonowania placówki można dostosować do lokalnych potrzeb. Dla każdego dziecka prowadzi się indywidualny plan pracy, kartę pobytu, kartę udziału w zajęciach specjalistycznych oraz arkusze badań.
Kierownik placówki jest jednocześnie wychowawcą. Pobyt w powyższych placówkach jest dobrowolny i nieodpłatny, a w działaniach wychowawczych organizowanych w placówkach powinni czynnie uczestniczyć rodzice lub opiekunowie dziecka. Placówki współdziałają z osobami i podmiotami działającymi w środowisku lokalnym. Mogą organizować hostel.
|
|
Child and youth care - Emergency child care centres
|
|
| 1999-2000 | NTS-2 | 18 |
Residents exits - number of residents who exited in the period from 16'th of December to the 15th December of the reporting year. Full-time employed teachers - educators, psychologists, pedagogues and others
|