{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.
Zrozumiałem, zamknij ten komunikat
Układ jednostek terytorialnych według 72 podregionów.
Użytkownik: Gość
Strona główna
DANE
Dane według dziedzin
Dane dla jednostki terytorialnej
METADANE
Strona główna
Układ danych
Kategorie
Szukaj cechy
Podział terytorialny
Jednostki terytorialne
Znajdź jednostkę terytorialną
Kod terytorialny
Nomenklatura NTS
Miejscowość statystyczna
Rodzaj jednostki terytorialnej
Zmiany w podziale terytorialnym
Inne
Atrybuty
Agregaty
Jednostki miary
Klasyfikacja PKD 2004
Klasyfikacja PKD 2007
Pojęcia
ARCHIWUM
Archiwum kategorii LUDNOŚĆ z danymi bilansowanymi za rok 2010 na podstawie wyników NSP 2002
Układ jednostek terytorialnych według 66 podregionów (stan na dzień 11 maja 2017 roku).
POMOC
Wprowadzenie
Komunikaty
Stan zasilenia danych
Wymagania aplikacji
Start
/
Dane według dziedzin
Dalej
CENY
FINANSE PRZEDSIĘBIORSTW (DANE KWARTALNE)
FINANSE PUBLICZNE
FUNDUSZE UNIJNE (DANE PÓŁROCZNE)
GOSPODARKA MIESZKANIOWA I KOMUNALNA
HANDEL I GASTRONOMIA
INWESTYCJE I ŚRODKI TRWAŁE
KULTURA FIZYCZNA, SPORT I REKREACJA
KULTURA I SZTUKA
LUDNOŚĆ
NARODOWE SPISY POWSZECHNE
NAUKA I TECHNIKA
OCHRONA ZDROWIA, OPIEKA SPOŁECZNA I ŚWIADCZENIA NA RZECZ RODZINY
ORGANIZACJA PAŃSTWA I WYMIAR SPRAWIEDLIWOŚCI
PODMIOTY GOSPODARKI NARODOWEJ, PRZEKSZTAŁCENIA WŁASNOŚCIOWE I STRUKTURALNE
PODZIAŁ TERYTORIALNY
POWSZECHNE SPISY ROLNE
PRZEMYSŁ I BUDOWNICTWO
RACHUNKI REGIONALNE
ROLNICTWO, LEŚNICTWO I ŁOWIECTWO
RYNEK MATERIAŁOWY I PALIWOWO-ENERGETYCZNY
RYNEK NIERUCHOMOŚCI
RYNEK PRACY
SAMORZĄD TERYTORIALNY
SEKTOR NON-PROFIT
STAN I OCHRONA ŚRODOWISKA
SZKOLNICTWO
EDUKACJA DZIECI I MŁODZIEŻY ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI
NAUCZANIE JĘZYKÓW OBCYCH W SZKOŁACH DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
OŚRODKI DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
SKOLARYZACJA
SZKOLNICTWO BRANŻOWE I STOPNIA
SZKOLNICTWO GIMNAZJALNE
SZKOLNICTWO OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
SZKOLNICTWO PODSTAWOWE
SZKOLNICTWO POLICEALNE
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE ZAWODOWE I ARTYSTYCZNE
SZKOLNICTWO ZASADNICZE ZAWODOWE
SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE I POLICEALNE
ZDAWALNOŚĆ EGZAMINÓW
DANE ARCHIWALNE
Komputeryzacja - Komputery w szkołach podstawowych i gimnazjach
Komputeryzacja - Komputery w szkołach ponadgimnazjalnych dla młodzieży (bez specjalnych) wg poziomu kształcenia
Komputeryzacja - Wskaźniki komputeryzacji szkół podstawowych i gimnazjalnych
Komputeryzacja - Wskaźniki komputeryzacji szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży (bez specjalnych) wg poziomu kształcenia
Komputeryzacja - Wskaźniki komputeryzacji szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży (bez specjalnych) wg poziomu kształcenia i lokalizacji
Licea ogólnokształcące dla młodzieży ogółem
Licea ogólnokształcące ponadgimnazjalne dla dorosłych
Licea ogólnokształcące specjalne ogółem
Młodzieżowe ośrodki wychowawcze i socjoterapii
Nauczanie nadobowiązkowe języka obcego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych
Nauczanie obowiązkowe języka obcego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych
Szkoły artystyczne I i II stopnia
Szkoły artystyczne I i II stopnia wg gestora
Szkoły artystyczne wg gestora
Szkoły podstawowe dla dzieci i młodzieży ze specjalnymi wg gestora
Szkoły policealne
Szkoły policealne wg gestora
Szkoły średnie zawodowe
Szkoły średnie zawodowe ponadpodstawowe i ponadgimnazjalne
Szkoły średnie zawodowe wg gestora
Szkoły zasadnicze i specjalne szkoły przysposabiające do pracy
Szkoły zasadnicze ponadpodstawowe i ponadgimnazjalne
Szkoły zasadnicze wg gestora
SZKOLNICTWO WYŻSZE
TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ
TURYSTYKA
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
WYNAGRODZENIA I ŚWIADCZENIA SPOŁECZNE
Kategoria
SZKOLNICTWO
Grupa
DANE ARCHIWALNE
Podgrupa
Nauczanie obowiązkowe języka obcego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych
Lata
1999-2000
Poziom udostępniania danych
Województwa (NTS-2)
Opis kategorii
Przez szkołę rozumie się jednostkę organizacyjną powołaną, na podstawie aktu założycielskiego lub wpisu do ewidencji, przez organ administracji rządowej, jednostkę samorządu terytorialnego, osobę prawną lub osobę fizyczną na mocy przepisów ustawy o systemie oświaty. Szkoła prowadzi kształcenie określonego rodzaju i na określonym poziomie, posiada statut, nadany przez organ lub osobę prowadzącą szkołę, określający m.in. jej nazwę, typ, organ prowadzący oraz organizację wewnętrzną.
Szkoły mogą być publiczne, niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych i niepubliczne, zaś placówki (w tym przedszkola) – publiczne i niepubliczne.
Właściwi ministrowie i jednostki samorządu terytorialnego (gminnego, powiatowego i województwa) mogą zakładać i prowadzić tylko szkoły publiczne. Szkoły podstawowe i gimnazja mogą być tylko publiczne lub niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych, jeżeli realizują minimum programowe oraz stosują zasady klasyfikowania i promowania uczniów ustalone przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, umożliwiające uzyskanie świadectw lub dyplomów państwowych.
Obowiązek szkolny spełnia się przez uczęszczanie do szkoły podstawowej oraz gimnazjum.
Do szkół dla dorosłych, w których stosuje się odrębną organizację kształcenia, przyjmowane są osoby w wieku 18 lat i więcej (a także kończące 18 lat w roku kalendarzowym, w którym przyjmowane są do szkoły).
Od 2014 roku obowiązuje Międzynarodowa Klasyfikacja Kierunków Kształcenia ISCED – F 2013, zgodnie z którą uczniowie i absolwenci szkół zawodowych sklasyfikowani są według podgrup kierunków kształcenia.
Od roku szkolnego 2017/2018 obowiązuje nowy ustrój szkolny;
szczegóły
.
Opis grupy
-
Opis podgrupy
Dane bez szkół specjalnych.
Metadane
Metryka
Dalej
Copyright © 2024 Główny Urząd Statystyczny.
Wersja: 20181203.1316