{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.
Zrozumiałem, zamknij ten komunikat
Dane wg stanu na 2024.11.21
Użytkownik: Gość
Strona główna
DANE
Dane według dziedzin
Dane dla jednostki terytorialnej
Obszary funkcjonalne
Rankingi statystyczne
METADANE
Strona główna
Układ danych
Kategorie
Szukaj cechy
Podział terytorialny
Jednostki terytorialne
Znajdź jednostkę terytorialną
Kod terytorialny
Jednostki statystyczne
Miejscowość statystyczna
Rodzaj jednostki terytorialnej
Zmiany w podziale terytorialnym
Inne
Atrybuty
Agregaty
Jednostki miary
Klasyfikacja PKD 2004
Klasyfikacja PKD 2007
Pojęcia
API
ARCHIWUM
Archiwum wybranych tabel dla lat 2020-2021 z danymi bilansowanymi na podstawie wyników NSP 2011
Archiwum kategorii LUDNOŚĆ z danymi bilansowanymi za rok 2010 na podstawie wyników NSP 2002
POMOC
Podręcznik użytkownika BDL
Komunikaty
Stan zasilenia danych
Mapa strony
Start
/
Dane według dziedzin
Dalej
CENY
FINANSE PRZEDSIĘBIORSTW (DANE KWARTALNE)
FINANSE PUBLICZNE
FUNDUSZE UNIJNE (DANE PÓŁROCZNE)
GOSPODARKA MIESZKANIOWA I KOMUNALNA
GOSPODARKA SPOŁECZNA
HANDEL I GASTRONOMIA
INWESTYCJE I ŚRODKI TRWAŁE
KULTURA
KULTURA FIZYCZNA, SPORT I REKREACJA
LEŚNICTWO I ŁOWIECTWO
LUDNOŚĆ
NARODOWE SPISY POWSZECHNE
NAUKA I TECHNIKA. SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
OCHRONA ZDROWIA, OPIEKA SPOŁECZNA I ŚWIADCZENIA NA RZECZ RODZINY
ORGANIZACJA PAŃSTWA I WYMIAR SPRAWIEDLIWOŚCI
PODMIOTY GOSPODARKI NARODOWEJ, PRZEKSZTAŁCENIA WŁASNOŚCIOWE I STRUKTURALNE
PODZIAŁ TERYTORIALNY
POWSZECHNE SPISY ROLNE
PRZEMYSŁ I BUDOWNICTWO
RACHUNKI REGIONALNE
ROLNICTWO
RYNEK MATERIAŁOWY I PALIWOWO-ENERGETYCZNY
RYNEK NIERUCHOMOŚCI
RYNEK PRACY
SAMORZĄD TERYTORIALNY
STAN I OCHRONA ŚRODOWISKA
SZKOLNICTWO
EDUKACJA DZIECI I MŁODZIEŻY ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI
INTERNATY I BURSY
NAUCZANIE JĘZYKÓW OBCYCH W SZKOŁACH
Dodatkowo uczący się języka obcego wg typu szkoły
Nauczanie języków obcych w % ogółu uczniów w szkole
Uczący się języków obcych w szkołach dla dorosłych
Uczący się języków obcych w szkołach dla dzieci i młodzieży oraz policealnych
OŚRODKI DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
SKOLARYZACJA
SZKOLNICTWO BRANŻOWE I i II STOPNIA
SZKOLNICTWO GIMNAZJALNE
SZKOLNICTWO OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
SZKOLNICTWO PODSTAWOWE
SZKOLNICTWO POLICEALNE
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE I PONADPODSTAWOWE, ZAWODOWE I ARTYSTYCZNE
SZKOLNICTWO ZASADNICZE ZAWODOWE I BRANŻOWE I STOPNIA
SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE I PONADPODSTAWOWE ORAZ POLICEALNE
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
ZDAWALNOŚĆ EGZAMINÓW
DANE ARCHIWALNE
SZKOLNICTWO WYŻSZE
TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ
TURYSTYKA
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
WYNAGRODZENIA I ŚWIADCZENIA SPOŁECZNE
Kategoria
SZKOLNICTWO (K20)
Grupa
NAUCZANIE JĘZYKÓW OBCYCH W SZKOŁACH (G259)
Podgrupa
-
Lata
2001-2023
Poziom udostępniania danych
Miejscowości statystyczne
Ostatnia aktualizacja
-
Opis kategorii
Przez szkołę rozumie się jednostkę organizacyjną powołaną, na podstawie aktu założycielskiego lub wpisu do ewidencji, przez organ administracji rządowej, jednostkę samorządu terytorialnego, osobę prawną lub osobę fizyczną na mocy przepisów ustawy o systemie oświaty. Szkoła prowadzi kształcenie określonego rodzaju i na określonym poziomie, posiada statut, nadany przez organ lub osobę prowadzącą szkołę, określający m.in. jej nazwę, typ, organ prowadzący oraz organizację wewnętrzną.
Szkoły i placówki (w tym przedszkola) mogą być publiczne i niepubliczne.
Właściwi ministrowie i jednostki samorządu terytorialnego (gminnego, powiatowego i województwa) mogą zakładać i prowadzić tylko szkoły publiczne. Szkoły podstawowe mogą być tylko publiczne, jeżeli realizują minimum programowe oraz stosują zasady klasyfikowania i promowania uczniów ustalone przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, umożliwiające uzyskanie świadectw lub dyplomów państwowych.
Obowiązek szkolny spełnia się przez uczęszczanie do szkoły podstawowej.
Do szkół dla dorosłych, w których stosuje się odrębną organizację kształcenia, przyjmowane są osoby w wieku 18 lat i więcej (a także kończące 18 lat w roku kalendarzowym, w którym przyjmowane są do szkoły).
Od 2014 roku obowiązuje Międzynarodowa Klasyfikacja Kierunków Kształcenia ISCED – F 2013, zgodnie z którą uczniowie i absolwenci szkół zawodowych sklasyfikowani są według podgrup kierunków kształcenia.
Od roku szkolnego 2017/2018 obowiązuje nowy ustrój szkolny;
szczegóły
.
Opis grupy
Uczniowie wykazywani tyle razy na ile języków uczęszczają. Począwszy od danych za rok 2019 nauczanie języków obcych obejmuje również dorosłych.
Opis podgrupy
-
Metadane
Metryka
Dalej
Licencja międzynarodowa Creative Commons BY 4.0 – Uznanie autorstwa
Wersja: 20240523.1117
Polityka prywatności
Deklaracja dostępności